torsdag 11 juli 2013

Bra kundservice på Esprit!

Tänkte passa på och göra lite reklam för klädesmärket Esprit för det tycker jag de förtjänar. För några veckor sen köpte jag en sommarkjol på Esprit. Det var en helt vanlig beige, lite kortare kjol som sitter lite lösare, en vanlig skön sommarkjol helt enkelt. Jag hann använda den två gånger och tvätta den en gång på 40 grader fintvätt innan det blev ett hål på baksidan intill sömmen. Det var inget stort hål, men icke desto mindre ett hål. Tyvärr hade jag inte kvar något kvitto men tänkte att jag ändå skulle gå tillbaka med den. Det ska väl ändå inte gå hål på kläderna efter att man knappt använt dem!
Jag hade förberett mig på att kanske behöva kräva bättre kvalitet och kräva att jag skulle få byta, men se det behövde jag överhuvudtaget inte. Jag behövde bara säga som det var, att jag knappt hunnit använda kjolen och nej tyvärr hade jag inte kvar något kvitto. Däremot hade vi betalat med kort och att man säkert skulle kunna se betalningen på en kontoutskrift. Hon i affären var hur trevlig som helst och sa att det inte var några problem. Sen frågade hon om jag skulle vilja ha en likadan ny kjol istället. Jo tack, det kallar jag kundservice!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar